Mennyit ér a big data?
Az adatok szinte minden üzleti területen versenyelőnyhöz juttathatják az azokat tudatosan feldolgozó vállalatokat, különösen abban az esetben, ha nem kizárólag saját magukról, hanem a többi piaci szereplőről rendelkezésre álló információkat is kiértékelik. Néhány példa a legnagyobbak megoldásaiból.
A Google a saját belső erőforrás-menedzsmentjében hasznosítja a digitálisan rendelkezésre álló információkat, a Coca-Cola az ügyfél-elégedettséget javítja folyamatosan, a Netflix pedig a tartalomfejlesztéssel kapcsolatos döntéseit alapozza a big datára, hogy a lehető legmegfelelőbb „termékeket” kínálja a nézőinek. Az újítások bevezetésével már valóban érzékelhető eredményeket tudnak felmutatni – állítják a big data eredményeire fókuszáló kutatások. Az adatokban rejlő összefüggéseket feltáró cégek eredményesebb stratégiai döntésekről (69%), a működési folyamatok hatékonyabb irányításáról (54%) és javuló ügyfélkapcsolatokról (52%) számolnak be, de legalább 10 százalékos költségcsökkenést is realizálhattak. A számok ismeretében, nem meglepő módon, egyre több cégnél jelennek meg az akár részfeladatokra specializálódott adatelemzők, olyannyira, hogy 2027-ig körülbelül 1,4 millió új munkahelyet hívhat életre a jelenleg kibontakozó óriási üzleti igény.•
Címlapkép forrása: Freepik.com