Fő profiljuk a vízhálózatok építése, töltésfelújítás, mederrendezés
Mikor alakult a vállalkozás, és mit jelent a B betű a nevében?
– Egy nagy múltra visszatekintő építőipari szervezet vállalkozásaként alakult meg 1997-ben, a Betonút Rt. többségi tulajdonában, innen ered a B betű. Országos működési területű vállalkozás vagyunk, a Dunántúltól Kelet-Magyarországig vállalunk munkákat. Fő profilunk a szennyvíz-, csapadék- és ivóvízhálózatok, tisztítási technológiák, vízi- és mélyépítési létesítmények építése fővállalkozási és generálkivitelezői szerepkörben. Nevünkben még viseljük a telekommunikációs tevékenységet, mert induláskor fontos üzletágunk volt a vezetékes hálózatok kiépítése. Ezt a profilt, mivel nincs rá igény, már leadtuk, a vezeték nélküli hálózatok építésével pedig nem foglalkozunk.
Az utóbbi évek szélsőséges időjárása, az árvizek több munkát, megbízást is jelentettek?
– Nem ilyen egyszerű a helyzet. Hiába lenne nagyobb igény a munkákra, többnyire állami megrendelések és közbeszerzési pályázatok útján nyerjük el a megbízásokat. Megbízóink sok esetben önkormányzatok, melyek pénzügyi lehetőségei meghatározzák a munkalehetőségeket, illetve az állami megrendelések számát, ezzel pedig kapacitásunk lekötöttségét is. Szerződött munkáink nagy részét alvállalkozók nélkül, saját eszközeinkkel, dolgozóinkkal oldjuk meg.
A közelmúltban elvégzett munkák közül mit emelne ki?
– Az elmúlt időszakban számos mederfejlesztési és rekonstrukciós munkát végeztünk. Ilyen volt a Millér belvízfőcsatorna mederszelvény-bővítése, a Hanyi, Harangzugi és Nagykőrösi Körös-éri belvízfőcsatorna rekonstrukciós munkái, még korábban a bivaly-tói árvízvédelmi töltésszakasz áthelyezése, valamint a köröszugi töltés-helyreállítás kerékpárút-építéssel kibővítve. Ez év tavaszán fejeztük be Szolnokon a Tisza-parti töltés-helyreállítási munkálatokat a Csáklya utcánál, illetve a Zagyva sétánynál a partfalépítést. Részt vettünk Borsod megyében a Sajó és Hernád vidékén, Felsőzsolcán az árvízkárok megelőzésére szolgáló beruházásokban. Utóbbiak műszaki átadása most folyik. E munkák kapcsán hét hónap alatt megépült mintegy 30 település árvízi biztonságát szolgáló 13 létesítmény. Közöttük Felsőzsolcán és Nagycsécsen egy-egy körtöltés, a Kis-Sajó mederrekonstrukciója, több szükség- és záportározó. A beruházások a helyi közmunkások alkalmazásával csökkentették a foglalkoztatási gondokat is. Jelenleg a Gyáli-patak mederrekonstrukcióján dolgozunk, melynek célja a még szennyvízzel terhelt befogadó terület jó ökológiai állapotának biztosítása. Éppen soros munkáink mellett állandóan pályázunk további megbízásokra.
Mi jelenti a legnagyobb gondot, illetve mire büszke cégvezetőként?
– A pénzügyi finanszírozás okozza a legtöbb fejtörést, mivel a pályázatokon kiírt munkákat tervezetten, 60-90 nap fizetési határidővel lehet megnyerni. Ennek a fedezetét banki hitelekből kell megoldani, ami nem könnyű. Amire büszke vagyok, ismerve az építőipar nehéz helyzetét, hogy cégünk talpon maradt, fizetőképesek vagyunk, munkánk, megrendelésünk is van. A műszaki szakembergárdánk hatékonyabb lett azáltal, hogy összetételében javult. Eredményességünk záloga dolgozóink kitartó és lelkiismeretes munkája. Jó minőségű munkát végzünk, ezért garanciális problémákkal nem kell foglalkoznunk, peres ügyünk nincs. Igyekszünk megrendelőink elvárásait mindenben teljesíteni. Pontos, megbízható munkánk révén szeretnénk ismertségünket a jövőben is megőrizni, hogy továbbra is a térség meghatározó és egyik legnagyobb építőipari vállalkozásaként tartsanak számon bennünket.•